วันอังคารที่ 20 พฤษภาคม พ.ศ. 2557

บทที่ 2. E-BUSINESS INFRASTRUCTURE

LEARNING OUTCOMES
          - Outline the hardware and software technologies used to build an e-business infrastructure within an organization and with its partners
          - Outline the hardware and software requirements necessary to enable employee access to the Internet and hosting of e-commerce services.

TYPICAL PROBLEMS
          - Web site communications too slow.
          - Web site not available.
          - Bugs on site through pages being unavailable or information typed in forms not being executed.
          - Ordered products not delivered on time.
          - E-mails not replied to.
          - Customers’ privacy or trust is broken through security problems such as credit cards being stolen or              addresses sold to other companies.

E-BUSINESS INFRASTRUCTURE



Thearchitectureofhardware,
software,contentanddatausedtodelivere-businessservicestoemployees,customersandpartners.













WHAT IS THE INTERNET ?
          อินเทอร์เน็ต (อังกฤษ: Internet) หมายถึง เครือข่ายคอมพิวเตอร์ขนาดใหญ่ ที่มีการเชื่อมต่อระหว่างเครือข่ายหลาย ๆ เครือข่ายทั่วโลก โดยใช้ภาษาที่ใช้สื่อสารกันระหว่างคอมพิวเตอร์ที่เรียกว่า โพรโทคอล(protocol) ผู้ใช้เครือข่ายนี้สามารถสื่อสารถึงกันได้ในหลาย ๆ ทาง อาทิ อีเมล เว็บบอร์ด และสามารถสืบค้นข้อมูลและข่าวสารต่าง ๆ รวมทั้งคัดลอกแฟ้มข้อมูลและโปรแกรมมาใช้ได้




HOW BIG IS THE INTERNET?
          -Over 1 billion Internet users worldwide
          -How big the infrastructure they accessing?
          -Measured by number of servers
          -Number of pages indexed by search engines


THE NETCRAFTINDEX OF NUMBER OF SERVERS


INTRANET AND EXTRANET

          Intranet : A private network within a single company using Internet standards to enable employees to share information

          Extranet : Formed by extending an intranet beyond a company to customers,suppliers and collaborators

Intranet applications
          -Used extensively for supporting sell-side e-commerce
          -Also used for internal marketing communications

Extranet applications
          -Used to provide online services which are restricted to business customers

BUSINESS BENEFITS OF EXTRANET
          -Information sharing
          -Cost reduction
          -Order processing and distribution
          -Customer service

QUESTIONS ON EXTRANET?
          -Are the levels of usage sufficient?
          -Is it effective and efficient?
          -Who has ownership of the extranet?
          -What are the levels of service quality?
          -Is the quality of information adequate?


FIREWALLS
          -A specialized software mounted on a separate server at the point where the company is connected to the Internet

          -Use to protect information on the company

WEB EVOLUTION


INTERNET TOOLS
          -E-mail
          -Instant messaging (IM) and Internet Relay Chat (IRC)
          -Usenet newsgroups
          -FTP file transfer
          -Telnet
          -Blogs
          -RSS (Really Simple Syndication)
          -World Wide Web
          -IPTV
          -BitTorrent

DIFFERING USE OF APPLICATIONS AT LEVELS OF MANAGEMENT WITHIN COMPANIES





ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น