- Outline the hardware and software technologies used to build an e-business infrastructure within an organization and with its partners
- Outline the hardware and software requirements necessary to enable employee access to the Internet and hosting of e-commerce services.
TYPICAL PROBLEMS
- Web site communications too slow.
- Web site not available.
- Bugs on site through pages being unavailable or information typed in forms not being executed.
- Ordered products not delivered on time.
- E-mails not replied to.
- Customers’ privacy or trust is broken through security problems such as credit cards being stolen or addresses sold to other companies.
E-BUSINESS INFRASTRUCTURE
Thearchitectureofhardware,
software,contentanddatausedtodelivere-businessservicestoemployees,customersandpartners.
WHAT IS THE INTERNET ?
อินเทอร์เน็ต (อังกฤษ: Internet) หมายถึง เครือข่ายคอมพิวเตอร์ขนาดใหญ่ ที่มีการเชื่อมต่อระหว่างเครือข่ายหลาย ๆ เครือข่ายทั่วโลก โดยใช้ภาษาที่ใช้สื่อสารกันระหว่างคอมพิวเตอร์ที่เรียกว่า โพรโทคอล(protocol) ผู้ใช้เครือข่ายนี้สามารถสื่อสารถึงกันได้ในหลาย ๆ ทาง อาทิ อีเมล เว็บบอร์ด และสามารถสืบค้นข้อมูลและข่าวสารต่าง ๆ รวมทั้งคัดลอกแฟ้มข้อมูลและโปรแกรมมาใช้ได้
HOW BIG IS THE INTERNET?
-Over 1 billion Internet users worldwide
-How big the infrastructure they accessing?
-Measured by number of servers
-Number of pages indexed by search engines
THE NETCRAFTINDEX OF NUMBER OF SERVERS
INTRANET AND EXTRANET
Intranet : A private network within a single company using Internet standards to enable employees to share information
Extranet : Formed by extending an intranet beyond a company to customers,suppliers and collaborators
Intranet applications
-Used extensively for supporting sell-side e-commerce
-Also used for internal marketing communications
Extranet applications
-Used to provide online services which are restricted to business customers
BUSINESS BENEFITS OF EXTRANET
-Information sharing
-Cost reduction
-Order processing and distribution
-Customer service
QUESTIONS ON EXTRANET?
-Are the levels of usage sufficient?
-Is it effective and efficient?
-Who has ownership of the extranet?
-What are the levels of service quality?
-Is the quality of information adequate?
FIREWALLS
-A specialized software mounted on a separate server at the point where the company is connected to the Internet
-Use to protect information on the company
WEB EVOLUTION
INTERNET TOOLS
-E-mail
-Instant messaging (IM) and Internet Relay Chat (IRC)
-Usenet newsgroups
-FTP file transfer
-Telnet
-Blogs
-RSS (Really Simple Syndication)
-World Wide Web
-IPTV
-BitTorrent
DIFFERING USE OF APPLICATIONS AT LEVELS OF MANAGEMENT WITHIN COMPANIES
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น